Gradinaeden's Blog

Just another WordPress.com site

Duhul Sfant

4 comentarii

Putine lucruri sunt mai controversate in trupul lui Cristos ca botezul cu Duhul Sfant si darurile Sale.

Cei mai multi dintre crestinii de azi vad experienta nasterii din nou ca fiind totul in procesul mantuirii. Multi crestini nu recunosc ca umplerea cu Duhul Sfant este o experienta separata si in mod special se opun validitatii darurilor Duhului Sfant pentru crestinii de azi. Aceasta credinta ii pun in conflict cu cartea Faptele Apostolilor si cu invatatura lui Isus. Cei care experimenteaza puterea Duhului Sfant sunt numiti astazi fanatici sau eretici. Dar ce are de spus Biblia despre asta? Ce spune Isus despre asta?
In noaptea dinaintea crucificarii Sale, Isus a facut una dintre cele mai remarcabile afirmatii din intreaga Lui misiune.

Ioan 16:7
Totusi va spun adevarul: va este de folos sa Ma duc; caci, daca nu Ma duc Eu, Mangaietorul nu va veni la voi; dar, daca Ma duc, vi-L voi trimite.

Fiti atenti ce spune Isus! El spune ca este mai benefic pentru noi sa avem parte de lucrarea Duhului Sfant decat sa il avem pe Isus prezent cu noi in trupul Lui fizic!
Cei mai multi crestini sunt socati de asta. Ei ar da orice sa Il aiba pe Isus printre ei prezent in trup fizic. Ce poate fi mai bine decat sa vezi cu ochii tai pe Isus, sa-L auzi si sa Il atingi?
Isus stia ca ucenicii Sai vor fi socati de aceasta afirmatie asa ca si-a inceput afirmatia cu „va spun adevarul”. Oricat de greu este de inteles, misiunea Duhului Sfant in viata crestinului este mai buna decat misiunea pe pamant a lui Isus.
Prin aceasta nu vreau sa iau nimic din importanta misiunii lui Isus pe pamant. Daca Isus nu ar fi venit pe pamnat si nu ar fi indeplinit misiunea Sa nu ar fi existat misiunea Duhului Sfant. Tot planul lui Dumnezeu arata inspre lucrarea de rascumparare a lui Cristos.
Dar din momentul in care misiunea Sa a fost indeplinita, este in avantajul nostru ca Isus sa se intoarca la Tata si sa trimita Duhul Sfant in locul Sau. De aceea, nu trebuie sa minimalizam lucrarea lui Isus dar trebuie sa marim importanta lucrarii Duhului Sfant.

Cei mai multi crestini nu realizeaza cat este de implicat Duhul Sfant in tot ceea ce face Dumnezeu. Ei nu acorda suficienta importanta Duhului Sfant si lucrarii Sale pe acest pamant astazi.

Geneza 1
1. La inceput, Dumnezeu a facut cerurile si pamantul.
2. Pamantul era pustiu si gol; peste fata adancului de ape era intuneric, si Duhul lui Dumnezeu Se misca pe deasupra apelor.

La inceput Dumnezeu a creat toate elementele necesare pentru creatia Sa. Apoi, toate au fost facute din ceea ce a creat la inceput. Toate ingredientele erau acolo dar nimic nu a fost facut fara Duhul Sfant. De notat ca Duhul lui Dumnezeu (Duhul Sfant) se misca pe deasupra apelor. Cuvantul evreiesc este „rachaph” care descrie o pasare ce sta peste oua si le cloceste, are grija de ele.
Duhul Sfant statea peste creatia lui Dumnezeu asteptand sa aduca in fiinta ceea ce Tatal spunea. Cand Dumnezeu a spus „Sa fie lumina” (Gen. 1:3) puterea Duhului Sfant a adus in fiinta lumina. Asa a fost cu toata creatia, puterea Duhului Sfant a adus totul in fiinta.

Dumnezeu Tatal a conceput. Isus a spus. Duhul Sfant a realizat.
Tot ceea ce Dumnezeu a facut in creatia Lui a fost realizat prin puterea Duhului Sfant. Cand Dumnezeu Tatal a fost gata sa Il aduca pe Isus pe pamant. El a luat Cuvantul (Isus), Duhul Sfant s-a coborat peste Maria (o virgina) si in ea a fost conceput trupul fizic al lui Isus.
Aceasta ilustreaza perfect trinitatea: Dumnezeu Tatal, Dumnezeu Fiul si Dumnezeu Duhul Sfant. Ei sunt una. Sunt atat de mult una incat nu pot opera independent unul de altul. Ei sunt o echipa. Isus nu a facut miracole si nu si-a inceput misiunea public pana nu a fost uns de Duhul Sfant.

Daca Isus nu a putut sau nu a vrut sa opereze independent de Duhul Sfant nici noi nu trebuie. Nimeni nu poate avea o viata sau o lucrare eficienta fara puterea Duhului Sfant care sa lucreze in el/ea. Acest lucru nu poate fi combatut de nimeni dintre cei care cred cu adevarat ca Biblia este cuvantul lui Dumnezeu. Scriptura este plina de dovezi care spun ca „Lucrul acesta nu se va face nici prin putere, nici prin tarie, ci prin Duhul Meu – zice Domnul ostirilor!” (Zaharia 4:6).

Asadar, de ce este atata controversa asupra acestui subiect? Adevarul trist este ca a combate lucrarea si puterea Duhului Sfant este o teologie convenabila. A crede ca miracolele si darurile Duhului Sfant nu mai opereaza si astazi este o scuza pentru o viata lipsita de putere. Daca este adevarat ca Duhul Sfant mai vrea si astazi sa opereze ca in timpurile biblice (si este adevarat) atunci nu exista nici o scuza pentru a trai o viata atat de diferita de ceea ce este descris in cuvantul lui Dumnezeu.
Principalul motiv pentru care oamenii se impotrivesc lucrarii Duhului Sfant este pentru ca aceasta lucrare arata lipsa de putere din vietile lor. Si odata ce ai vazut aceast lucru se cere o schimbare. In incercarea de a evita responsabilitatea schimbarii, oamenii schimba Scriptura in loc sa se schimbe ei. Bineinteles, aceasta impotrivire nu este chiar atat de evidenta dar exista o predispozitie impotriva lucrarii Duhului Sfant pana acolo ca Scriptura este rastalmacita pentru a sustine punctul de vedere al acestor oameni.
In ziua de azi este „politically correct” sa spui ca alcolicii nu sunt responsabili pentru actiunile lor, depresia este o problema chimica si homosexualitatea este genetica. Avem chiar si procese unde cei supraponderali dau in judecata lanturile de fast-food care sunt responsabile pentru obezitatea lor. Nimeni nu vrea sa admita ca vietile lor sunt rezultatul alegerilor si actiunilor lor. Este convenabil sa creada ca altcineva este de vina pentru vietile lor. Din pacate, lipsa responsabilitatii din societatea noastra si-a facut loc si in atitudinea bisericii.
Dar ultima incercare de a scapa de responsabilitate este atunci cand plasam vina pe Dumnezeu. Aceasta atitudine o vedem si la Adam cand a spus „Este femeia pe care TU mi-ai dat-o” (Geneza 3) Adam da vina pe femeie si in ultima instanta pe Dumnezeu, dar judecata lui Dumnezeu ne arata ca El il considera vinovat pe Adam pentru actiunile sale.
Un alt grup de crestini accepta doar o parte a lucrarii Duhului ca fiind Mangaietorul dar ei refuza puterea miraculoasa. Acestia sunt de obicei cei care cred ca nu exista o alta experienta cu Duhul Sfant decat cea de la nasterea din nou.

Sunt multe exemple clare in Scriptura cand intalnirea cu Duhul Sfant i-a imputernicit pe crestini sa traiasca vieti supernaturale. Isus a invatat despre doua experiente separate in viata unui credincios.
In Ioan 20:28, Tomas marturiseste ca Isus este Domnul lui si Dumnezeul lui. Conform Romani 10:9-10 aceasta il face sa fie mantuit. Cu toate astea, Domnul i-a spus lui Tomas si celorlalti ucenici sa astepte in Ierusalim pana vor primi puterea Duhului Sfant. (Faptele Apostolilor 1:4) Motivul pentru care Isus le-a spus sa astepte botezul cu Duhul Sfant este pentru ca ei nu il aveau inca. Ce se intampal cu ucenicii dupa ce au primit aceasta putere? Ei au devenit oameni noi.
Faptele Apostololor 1:8,
Ci voi veti primi o putere, cand Se va cobori Duhul Sfant peste voi, si-Mi veti fi martori in Ierusalim, in toata Iudeea, in Samaria si pana la marginile pamantului.”

Dupa ziua Cincizecimii, cand Duhul Sfant a coborat peste ucenicii lui Isus, ei au devenit puternici. Ei au fost fara frica in fata persecutiei si a mortii. Ce a facut diferenta? Dupa cuvintele lui Isus a fost botezul cu Duhul Sfant.
In Faptele Apostolilor 8, Filip predica samaritenilor si tot orasul a crezut in Isus si s-au botezat in apa. Ei erau salvati dar Faptele Apostolilor 8:15-16 spune:
Acestia au venit la samariteni si s-au rugat pentru ei, ca sa primeasca Duhul Sfant.
Caci nu Se coborase inca peste niciunul din ei, ci fusesera numai botezati in Numele Domnului Isus.

Acesta este un exemplu foarte clar de oameni care au fost nascuti din nou dar care inca mai aveau nevoie sa primeasca Duhul Sfant. Acelasi lucru il gasim si in Faptele Apostolilor 19. Pavel gaseste ucenici care nu fusesera botezati cu Duhul Sfant. Pavel s-a rugat pentru ei si au vorbit in limbi.

Umplut cu Duhul dar fara limbi!
Mai sunt si alti crestini care au cunostinta de o a doua experienta cu Duhul Sfant, experienta in urma careia ai putere, dar ei refuza partea cu vorbitul in limbi sau spun ca vorbitul in limbi nu e pentru toata lumea. Dar botezul cu Duhul Sfant e ca o pereche de pantofi: mereu vin cu limbi.
Cred ca e posibil sa ai botezul cu Duhul Sfant si sa nu vorbesti in limbi, dar de ce nu ai vrea sa vorbesti in limbi? Daca iti este frica, nu trebuie sa-ti fie! Nu ai de ce sa te temi, controlul este la tine. Nu vorbesc in limbi in momentul in care scriu acest articol pentru ca eu decid cand sa vorbesc in limbi. Acelasi lucru e valabil si pentru tine. Vei avea control cand sa vorbesti in limbi.
Poate ca este altceva ce te face sa ai retineri. Stiu din proprie experienat ca o persoana care nu are o intelegere corecta asupra vorbitului in limbi poate opri acest dar. Eu asa am facut. In cazul meu, denominatiunea in care am fost a insuflat o asa frica in mine ca imi era frica ca voi primi ceva de la diavol. De abia mai tarziu am inteles ca Dumnezeu nu va lasa sa se intample asa ceva (Luca 11:13).
Viata mea a fost complet schimbata cand am primit Duhul Sfant. Daca nu ar fi avut loc acest eveniment nu ati fi auzit niciodata de Andrew Wommack.
Iata o parte din povestea mea, poate sa ajute. In 1957 am fost nascut din nou la varsta de 8 ani. L-am iubit pe Dumnezeu si I-am slujit dar eram fara putere. M-am rugat 6 luni ca tatal meu sa fie vindecat dar a murit cand aveam 12 ani. Cand eram tanar eram introvertit si atat de timid incat nu ma puteam uita la fata cuiva cand vorbeam. Nu exista nici o diferenta intre mine si un necredincios in ceea ce priveste rezultatele vizibile. Daca m-ar fi arestat pentru ca sunt crestin nu ar fi avut dovezi ca sa ma incrimineze.
Apoi, in 23 Martie 1968, am primit botezul cu Duhul Sfant. Viata mea a fost transformata imediat. Inainte de boteul cu Duhul Sfant traiam in frica, duap botez eram curajos ca un leu (Proverbe 28:1). Dragostea mea pentru Domnul a crescut enorm. Nu mai eram eu care traiam ci Cristos traia prin mine.
Viata mea nu a fost perfecta atunci sinu este nici acum dar primirea botezului cu Duhul Sfant a deschis o noua relatie cu Dumnezeu. Nu ati fi auzit niciodata de mine daca nu as fi primit a doua experienat cu Duhul Sfant, experienta pe care Biblia o numeste botezul cu Duhul Sfant. Dorinta mea este ca si tu sa experimentezi aceeasi putere a Duhului Sfant si darurile care vin cu aceasta.

Sursa: Andrew Wommack

4 thoughts on “Duhul Sfant

  1. Te-am adaugat la lista mea de bloguri cum ai cerut. Fi binecuvantat!

  2. Buna! Am primit aseara linkul cu postul acesta. Sincer, nu l-am citit tot, ci doar primele paragrafe si inca unul in care spui ca Duhul Sfant vine la pachet cu limbi. Nici eu nu pot sa stiu exact argumentele tale, ci doar sa presupun pe baza a doua fragmente ce ai spus.
    Daca nu as fi citit in Biblie contextul in care Domnul Isus a facut acea afirmatie( intreg pasajul) as fi spus ca ai dreptate.
    Dar citind inca de pe la capitolul 14 am gasit prin versetul 26 ca Duhul Sfant ii va invata si le va aduce aminte ucenicilor ceea ce Domnul Isus i-a invatat.
    Citind mai departe prin capitolul 15 Domnul Isus le spune ca El a fost urat si ca si ucenicii vor fi prigoniti. Apoi Domnul Isus spune ca daca El nu ar fi venit si nu le-ar fi vorbit, oamenii nu ar avea pacat, dar asa nu au nici o dezvinovatie. Spun asta pentru ca se leaga de pogorarea Duhului Sfant.
    Apoi in versetul 26 Domnul Isus afirma ca Duhul adevarului, Mangaietorul, va marturisi despre Domnul Isus.
    In capitolul 13, in versetul 7 spune ca le este de folos ucenicilor ca Domnul Isus sa plece, dar mai departe spune ca mai are multe lucruri sa le spuna dar ca ei nu le pot purta. De aici eu inteleg ca ei nu vor pricepe.. la fel cum le-a spus in repetate randuri ca ei tot nu pricep. Desi Domnul Isus era cu ei, si le vorbea, ei de multe ori nu pricepeau. De-asta le era de folos ca sa vina Duhul Sfant, ca sa-i ajute sa inteleaga, sa inteleaga cuvintele Domnului Isus, sa inteleaga lucrarea lui de mantuire. Cand va veni, „va dovedi lumea vinovata in ce priveste pacatul, neprihanirea si judecata.” „In ce priveste pacatul: fiindca ei nu cred in Mine;” Si asa a si fost. La cincizecime (lasand la o parte vorbirea in limbi), Duhul Sfant ce face? Le adevereste ucenicilor pacatul din lume asa cum Domnul Isus le-a spus ca va adeveri faradelegea lor: ca oamenii din vremea aceea nu au crezut in El. (Fapte 2: 22, 23)
    „El, Isus Hristos, este Cel ce a venit cu apă şi cu sânge; nu numai cu apă, ci cu apă şi cu sânge; şi Duhul este Cel ce mărturiseşte despre lucrul acesta, fiindcă Duhul este adevărul.” 1 Ioan 5:6
    Deci tot mai multe versete vorbesc despre faptul ca Duhul Sfant marturiseste despre Domnul Isus. Nu poti compara misiunea Domnului Isus cu misiunea Duhului Sfant. Nu poti compara jertfa Domnului Isus cu vorbirea in limbi. Domnul Isus ne-a aratat dragostea lui Dumnezeu, iar daca nu ar fi facut asta, degeaba ar fi venit Duhul Sfant. Ce e mai important decat Dragostea lui Dumnezeu? Cat despre misiunea Duhului Sfant este de a adevari, de a te ajuta sa intelegi ceea ce Domnul Isus a vrut sa spuna.
    In 1 Corinteni cap. 2 Pavel spune acelasi lucru. Ca fariseii nu intelegeau ceea ce spunea Domnul Isus pentru ca nu aveau Duhul Sfant. Cine are Duhul lui Dumnezeu intelege lucrurile lui Dumnezeu, cine nu Il are …
    Te sfatuiesc sa citesti tot capitolul 2, verset cu verset.

    Al doilea paragraf spunea de pachetul Duhul Sfant si limbile. Ei bine, eu nu ma indoiesc ca am Duhul Sfant, desi nu vorbesc in limbi. Daca nu l-as fi avut nu as fi inteles ceea ce Domnul Isus a facut pentru mine. Sunt eu mai desteapta decat altii? Sau cum se face ca unii nu inteleg, sau unii nu cred? Duhul Sfant este diferenta, pe care Dumnezeu il pune in tine inca de la inceput pentru a accepta „oferta” Lui.

    „Isus a facut una dintre cele mai remarcabile afirmatii din intreaga Lui misiune.” Eu as spune ca una dintre cele mai remarcabile afirmatii ale Domnului Isus ar fi „Eu sunt Calea, Adevarul si Viata.” Sau „Eu sunt vita”, „Eu sunt usa oilor” sau ca El este lumina lumii.

    Fii binecuvantat(a) de Domnul nostru Isus Hristos!

    „Si sa-L cunosc pe El si puterea invierii Lui si partasia suferintelor Lui, si sa ma fac asemenea cu moartea Lui; ca sa ajung cu orice chip, daca voi putea, la invierea din morti.”

  3. Deci, este important ca sa citesc intreg articolul ca sa inteleg despre ce este vorba. La fel este si cu Biblia, trebuie citit intreg pasajul, trebuie citita toata Biblia ca sa intelegem ca a vrut sa spuna Autorul. Iar Biblia are caracter literar, deci trebuie citita ca atare.
    Multi crestini fac cu Biblia, asa cum am facut eu cu articolul: citesc anumite versete si-si fac o parere, o doctrina. Sau considera ca unele sunt mai importante. Toata Scriptura este insuflata de Dumnezeu si de folos ca sa invete, sa mustre, sa indrepte si sa dea intelepciune in neprihanire „. Nici eu nu am citit-o pe toata. Departe de mine gandul de a ma lauda ca stiu. Dar referitor la versetul acela nu am facut altceva decat sa iau pasajul si sa-l citesc pe tot, si am mai gasit si alte pasaje care spun acelasi lucru: ca Duhul Sfant marturiseste despre Domnul Isus. Nu prea am studiat despre Duhul Sfant pentru ca nu am fost interesata. Nu neg umplerea cu Duhul Sfant( stiu ca sunt pasaje), dar sunt convinsa ca am Duhul Sfant, si… cred ca eu am o alta parere despre ce inseamna aceasta umplere.
    Ma rog Domnului ca sa ma lumineze, sa ma ajute sa inteleg, si sa-L cunosc mai mult!

    Ramaneti cu Domnul!

    „Inteleptul sa nu se laude cu intelepciunea lui, cel tare sa nu se laude cu taria lui, bogatul sa nu se laude cu bogatia lui. Ci cel ce se lauda sa se laude ca are pricepere si ca Ma cunoaste, ca stie ca Eu sunt Domnul, care fac mila, judecata si dreptate pe pamant! Caci in acestea gasesc placere Eu, zice Domnul.” (Ieremia)

Lasă un răspuns

