Gradinaeden's Blog

Just another WordPress.com site

Duh, Suflet si Trup

30 comentarii

Stiati ca un crestin poate muri din cauza bolii in timp ce aceeasi putere care L-a inviat pe Isus din morti se afla in interiorul lui? Sau stiati ca un crestin poate fi in depresie, manie si poate fi morocanos si in tot acest timp el este in posesia dragostei, pacii lui Dumnezeu in duhul sau? De ce se intampla toate acestea? Pentru ca acesti crestini nu inteleg ce schimbare s-a petrecut atunci cand au fost nascuti din nou si de aceea au dificultati in a primi promisiunea lui Dumnezeu.Biblia spune ca fiecare om nascut din nou are parte de o completa transformare.

2 Corinteni 5:17-19

Caci, daca este cineva in Hristos, este o faptura noua. Cele vechi s-au dus: iata ca toate lucrurile s-au facut noi. Si toate lucrurile acestea sunt de la Dumnezeu, care ne-a impacat cu El prin Isus Hristos si ne-a incredintat slujba impacarii; ca adica, Dumnezeu era in Hristos, impacand lumea cu Sine, netinandu-le in socoteala pacatele lor, si ne-a incredintat noua propovaduirea acestei impacari.

Nu scrie ca toate lucrurile devin noi sau ca au potentialul de a deveni noi. Toate lucrurile sunt noi in momentul nasterii din nou insa pentru a intelege aceste lucruri trebuie mai intai ca cineva sa inteleaga cum ne-a creat Dumnezeu. Cuvantul lui Dumnezeu ne invata ca suntem fiinte formate din 3 parti dar foarte putini crestini aplica in viata de zi cu zi invatatura despre duh, suflet si trup. Din punct de vedere intelectual acest lucru este inteles dar marea majoritate a crestinilor se comporta ca si cum ar fi formati doar din suflet si trup. Ei sunt confuzi in legatura cu duhul si spiritul crezand ca in esenta sunt cam acelasi lucru. Chiar si definitia Strong nu reuseste sa faca o distinctie intre cele trei! Duhul (pneuma in greceste) este definit ca partea rationala a sufletului. In studiul meu asupra cuvantului Domnului am descoperit ca este o diferenta clara intre duh si suflet. Duhul nu este partea rationala a sufletului.

1 Tesaloniceni 5:23. Dumnezeul pacii sa va sfinteasca El insusi pe deplin; si duhul vostru, sufletul vostru si trupul vostru sa fie pazite intregi, fara prihana, la venirea Domnului nostru Isus Hristos.

Daca ai vorbi cu mine fata in fata, te-ai uita la trupul meu dar ai vorbi cu sufletul meu. Cuvantul suflet este definit de catre unii ca fiind mintea, vointa si emotiile dar in aceasta definitie ar trebui inclusa si constiinta. Sufletul este ceea ce multi oameni numesc personalitate. Un om poate simti atat trupul cat si sufletul si primeste informatii de la ele tot timpul. De exemplu, daca imi pun mana pe umarul tau vei sti ca te-am atins. De asemenea te pot face fericit sau trist si chiar te pot rani fara nici un fel de contact fizic ci doar cu vorbele. Aceste vorbe sunt procesate de mintea ta si rezultatul este exprimat adesea prin emotii. Este usor de vazut in ce stare este trupul sau ce iti trece prin minte si ce emotii experimentezi. Cu duhul insa este altfel. Acesta nu poate fi accesat pe cale naturala.

Ioan 3:6 Ce este nascut din carne este carne, si ce este nascut din Duh este duh.

Isus a aratat ca nu exista o legatura directa intre duh si carne. Ele sunt conectate dar duhul e duh si carnea e carne. Nu poti sa cunosti duhul prin cele 5 simturi sau prin intermediul mintii, vointei sau emotiilor. Datorita acestui lucru multi au probleme in viata crestina. Daca nu intelegi ca realitatea spirituala (duhovniceasca) nu poate fi simtita atunci vei fi confuz cand cuvantul lui Dumnezeu declara ca aceeasi putere care L-a inviat pe Isus din morti locuieste in tine.

Efeseni 1:17-23. Si ma rog ca Dumnezeul Domnului nostru Isus Hristos, Tatal slavei, sa va dea un duh de intelepciune si de descoperire, in cunoasterea Lui, si sa va lumineze ochii inimii ca sa pricepeti care este nadejdea chemarii Lui, care este bogatia slavei mostenirii Lui in sfinti si care este fata de noi, credinciosii, nemarginita marime a puterii Sale, dupa lucrarea puterii tariei Lui, pe care a desfasurat-o in Hristos, prin faptul ca L-a inviat din morti si L-a pus sa sada la dreapta Sa, in locurile ceresti, mai presus de orice domnie, de orice stapanire, de orice putere, de orice dregatorie si de orice nume care se poate numi, nu numai in veacul acesta, ci si in cel viitor. El I-a pus totul sub picioare si L-a dat capetenie peste toate lucrurile, Bisericii, care este trupul Lui, plinatatea Celui ce indeplineste totul in toti.

Daca crezi ca adevarul poate fi inteles prin simturile naturale vei fi perplex cand Biblia spune ca esti o noua creatura care poate face aceeasi lucrare miraculoasa care a fost facuta de Isus.

2 Corinteni 5:17. Caci, daca este cineva in Hristos, este o faptura noua. Cele vechi s-au dus: iata ca toate lucrurile s-au facut noi.

Ioan 14:12-14. Adevarat, adevarat va spun ca cine crede in Mine va face si el lucrarile pe care le fac Eu; ba inca va face altele si mai mari decat acestea, pentru ca Eu Ma duc la Tatal; si orice veti cere in Numele Meu, voi face, pentru ca Tatal sa fie proslavit in Fiul. Daca veti cere ceva in Numele Meu, voi face.

Aparenta diferenta dintre experienta ta si cuvantul lui Dumnezeu te va face sa declari ca aceste lucruri nu sunt adevarate. Daca intelegi ce este cu trupul, sufletul si duhul atunci vei intelege dimensiunea duhovniceasca si vei putea experimenta cine esti si ce ai in Cristos. In lumea naturala, lumea spirituala nu poate fi vazuta sau simtita, singurul mod in care poti percepe adevarurile spirituale este prin intermediul Bibliei. Trebuie sa citesti cuvantul lui Dumnezeu si sa il crezi!

Isus a zis in Ioan 6:63. Duhul este acela care da viata, carnea nu foloseste la nimic; cuvintele pe care vi le-am spus Eu sunt duh si viata.

Cuvantul lui Dumnezeu este cel ce ne reveleaza realitatea spirituala. Daca vrei sa vezi cum esti in duh trebuie sa vezi ce spune cuvantul nu trebuie sa te bazezi pe emotii si pe ceea ce poti percepe. Cuvantul lui Dumnezeu este duh si viata. Cand te uiti intr-o oglinda nu te vezi cu adevarat pe tine ci vezi o reflectie a ta. Desi este doar o reflectie ai invatat sa te increzi in ea si te comporti ca atare, conform cu ceea ce vezi.Cuvantul lui Dumnezeu este ca aceasta oglinda: el reflecta perfect cine esti in lumea spirituala.

Iacov 1:23-25. Caci, daca asculta cineva Cuvantul, si nu-l implineste cu fapta, seamana cu un om care isi priveste fata fireasca intr-o oglinda, si, dupa ce s-a privit, pleaca si uita indata cum era. Dar cine isi va adanci privirile in legea desavarsita, care este legea slobozeniei, si va starui in ea, nu ca un ascultator uituc, ci ca un implinitor cu fapta, va fi fericit in lucrarea lui.

Trebuie sa te uiti in oglinda lui Dumnezeu si sa crezi in realitatea spirituala pe care o vezi! Aceasta reflecta duhul tau de om nascut din nou, partea ta cea mai intima. Aceasta nu reflecta trupul tau sau sufletul tau. Desi a fost platit pentru trupul tau glorificat prin moartea, ingroparea si invierea Domnului Isus tu inca ai un trup corupt. Intr-o buna zi acest trup va fi transformat intr-un trup incoruptibil dar acum trebuie sa traiesti in acelasi trup pe care l-ai avut inainte de nasterea din nou. Nici sufletul tau nu a fost inca transformat. Poti sa ai aceleasi ganduri si emotii pe care le-ai avut inainte de nasterea din nou si din aceasta cauza unii oameni pun la indoiala ca ei au fost salvati. Ei nu inteleg ca nasterea din nou s-a petrecut in duh. Trupul si sufletul tau au fost amandoua atinse de nasterea din nou dar schimbarea completa inca nu a avut loc. Vestea buna este ca iti poti schimba modul de gandire. De fapt, ni se porunceste sa facem acest lucru.

Romani 12:2. Sa nu va potriviti chipului veacului acestuia, ci sa va prefaceti, prin innoirea mintii voastre, ca sa puteti deosebi bine voia lui Dumnezeu: cea buna, placuta si desavarsita.

Sufletul poate fi transformat pana acolo incat mintea este reinnoita, atitudinile sunt schimbate si se conformeaza cuvantului lui Dumnezeu. Asta ar trebui sa se intample cu fiecare dintre noi dar nu se intampla automat in momentul nasterii din nou. In suflet, lucrurile vechi nu au trecut si toate lucrurile nu s-au facut noi. Acesta este motivul pentru care un crestin poate muri de boala desi in interior se afla Duhul Sfant, puterea care L-a ridicat pe Isus din morti. Este ca si cum ai muri de sete stand langa o fantana plina de apa.

Sufletul poate fi comparat cu valva dintr-o conducta. Aceasta controleaza cantitatea care trece prin conducta dinspre duh catre trup. Daca mintea este reinnoita si in acord cu cuvantul lui Dumnezeu valva este larg deschisa dar daca valva este in acord cu ceea ce trupul simte sau emotiile experimenteaza valva este inchisa sau pe cale de a se inchide. Sufletul are puterea de a opri fiecare strop de putere datatoare de viata de a atinge trupul si de a umbla in aceeasi putere care L-a inviat pe Isus din morti. Daca valva este deschisa vei experimenta vindecare, eliberare, pace, victorie si altele. Asa ca valva trebuie pastrata deschisa.

Aceasta revelatie a relatiei dintre duh, suflet si trup mi-a transformat viata. Cand am realizat ca Dumnezeu deja mi-a oferit tot ce am nevoie si ca aceasta este in duhul meu am fost eliberat. Tot ceea ce trebuie sa fac este sa eliberez aceasta putere. Aceasta intelegere schimba tot.

Viata de crestin nu este o viata in care incercam sa primim de la Dumnezeu ci este un proces de schimbare a mintii si de invatare astfel incat sa eliberezi ceea ce deja ai primit. Daca nu intelegi ca deja ai primit tot ceea ce ai nevoie in duhul tau in momentul mantuirii, va exista mereu un element de indoiala. Sti ca este posibil si chiar promis in cuvantul lui Dumnezeu dar vei incerca sa obtii in lumea mentala, emotionala si fizica. Aceasta este formula sigura a esecului. Acest concept eronat poate duce si la o relatie cu Dumnezeu bazata pe performanta.: „daca sunt destul de bun, daca citesc destul din Biblie, daca imi platesc zeciuiala” si tot asa in incercarea de a motiva pe Dumnezeu sa-ti dea ceea ce ai nevoie. Este intelegerea gresita conform careia Dumnezeu nu ti-a dat tot ceea ce ai nevoie si ca intr-un fel trebuie sa devii suficient de bun pentru a obtine ceea ce ai nevoie.

Esti deja suficient de bun pentru a primi datorita lui Isus si a sacrificiului Lui. El deja a platit pretul pentru a primi tot ceea ce vei avea vreodata nevoie. De fapt deja ai capatat. Este doar o problema de intelegere a relatiei dintre duh, suflet si trup. Intelegerea relatiei dintre duh, suflet si trup este de o importanta capitala pentru fiecare crestin. Poate fi o chestiune de viata si de moarte si este fundatia pentru intelegerea a ceea ce scrie in Biblie.

Sursa

30 thoughts on “Duh, Suflet si Trup

  1. 1 Petru 1
    22. Deci ca unii care prin ascultarea de adevar v-ati curatat sufletele prin Duhul, ca sa aveti o dragoste de frati neprefacuta, iubiti-va cu caldura unii pe altii, din toata inima;
    23. fiindca ati fost nascuti din nou nu dintr-o samanta care poate putrezi, ci dintr-una care nu poate putrezi, prin Cuvantul lui Dumnezeu, care este viu si care ramane in veac.

  2. recent mi s-a explicat care-i faza cu sufletul duhul si trupul. sa spunem ca ceva asemanator cu ai postat tu aici.

    cunosc persoane care cred ca daca tu o data ai crezut in cristos, l-ai marturisit, indiferent de cum evoluezi spiritual, adica nu prea bine, asta incluzand nebiruirea unor ispite, tu pt faptul ca ai crezut (si crezi) in cristos, mori mantuit. zice ca ala esti: nu poti creste, nu poti invinge firea, dar tu tot mantuit esti. cum comentezi?

    • De ce as comenta ce spun altii si cu atat mai mult cu cat intrebarea este pusa de cineva care nu cauta sa creasca spiritual ci sa se contrazica? Nici macar nu ai avut bunul simt sa scrii Cristos. Ai scris cristos. Poate pentru tine nu este nimeni Cristos dar El este Domnul si Regele meu si este Domnul Domnilor si Regele Regilor. Cand vei ajunge sa Il cunosti cu adevarat mai vorbim.

    • eLioR
      mantuirea este un proces si are 3 elemente: iertare, sfintire, glorificare.
      Iertare=esti mantuit INSTANTANEU de pedeapsa pacatului (Rom 3, 4)prin jertfa lui Crisots(Duhul tau e mantuit); sfintire=esti mantuit de sub puterea pacatului (Rom 6) prin botezul in apa (mantuirea sufletului–un poces de o viata) ;glorificat–mantuit de prezenta pacatului–asta cand vom ajunge in cer.
      Sa nu uitam ca Mantuire inseamna mantuire din pacat, nu din iad…..ei bine, indirect si din iad.

  3. elior
    Iti propun sa ne spunem la revedere si gata. Fiecare cu propria viata.

  4. ti-am adaugat acest blog la Blogroll-ul meu, multa pace si har iti doresc!

  5. Eu nu sunt eLioR dar as vrea un raspuns la o intrebare asemanatoare cu a lui, pentru ca veni vorba despre 2 Corinteni 5:17-19…

    Sunt pocait de ceva vreme. Unii cand se intorc la Dumnezeu sunt eliberati de mari vicii pe care le flutura in marturiile lor ca pe niste trofee: bautura, tigari, jocuri de noroc, hotie etc. In vremurile acelea de inceput ma uitam la ei ca la niste eroi. Eu nu aveam ce sa „flutur” in marturiile mele si ma simteam oarecum frustrat.

    Totusi si eu am avut nevoie de cel puti o eliberare „speciala” in viata mea, numai ca nu ma puteam „lauda” cu ea oricui. Era vorba despre masturbare. Eliberarea mea a venit in urma unui strigat de ajutor catre EL dupa ce am fost convins din Cuvant ca ce fac este pacat. Din acea zi pot spune ca am fost eliberat. Nu am mai practicat pacatul acela si nici nu am mai simtit nevoia. Uneori (la inceput) aveam teama ca iar o sa cad dar eliberarea era autentica si am capatat siguranta. Aveam puterea sa nu pacatuiesc si nu ma luptam cu dorinta.

    Toate au fost ok pana intr-o perioada in care am inceput un timp de post si rugaciune pentru a primi botezul cu Duhul Sfant. Imi doream de cand m-am pocait aceasta experienta insa dupa aproape 4 ani de la botezul in apa dorinta aceasta s-a transformat intr-o cautare disperata si am hotarat sa pun cateva ore de post zilnic pana voi primi.

    In perioada aceasta de post si rugaciune am citit „Bunadimneata Duhule Sfant” de Benny Hinn, carte ce m-a aprins si mai tare. Insa s-a intamplat ceva ce nu credeam ca avea sa se mai intample. Am inceput sa am niste vise erotice. Poate va zice cineva: „ei si ce, se mai intampla…”. Stiu ca se mai intampla, numai ca inconstient fiind incepusem sa ma masturbez in somn. Vise de tipul acesta au continuat sa ma deranjeze aproape in fiecare noapte. Va inchipuiti in ce confuzie si depresie am putut sa intru? Uneori imi era teama sa ma mai culc. Ceream ajutor catre Dumnezeu si nimic! M-am intrebat atunci cum e cu cerutul painii si primitul pietrei in loc… Oricum, refularile (cum le-ar zice psihologul laic) s-au transformat in final in vechiul pacat. Nu am mai avut puterea sa birui tentatia atunci cand aparea in timpul zilei.

    Nu am capatat un raspuns pertinent pana acum, poate si pentru ca nu e un subiect prea comod nici de dezbatut si nici de marturisit. Timpul a trecut, intr-una din zilele mele cele mai proaste (depresie si auto condamnare) am mai primit un semn de mila din partea Lui si am fost botezat cu Duhul Sfant. A fost un eveniment neasteptat care m-a incurajat sa merg inainte insa REeliberarea de masturbare tot nu am primit-o.

    Nu pot sa spun ca acest pacat mai era o practica constanta ca inainte de pocainta dar uneori mai cadeam iar asta era suficient sa-mi strice tot avantul si sa ma impiedice sa lucrez cu eficienta.

    Acum, casatorit fiind, nu ma pot considera inca eliberat. Mai sunt momente cand cad iar. Imi este foarte clar ca trebuie sa rezolv aceasta chestiune deoarece nu-mi pot permite sa inaintez in slujire astfel. Cum pot ajuta la eliberarea altora fara sa fiu eu liber pe deplin?

    Poate ma ajuta cineva sa inteleg cum sta treaba…

    • Ceea ce se intampla este ca esti ispitit cu aceasta problema si nu este ceva anormal. Daca esti nascut din nou, daca ai botezul cu Duhul Sfant, nu inseamna ca nu mai esti supus ispitei.
      Iarasi este normal ca diavolul sa vina si sa te ispiteasca in momentele in care esti pe cale de a face un pas major in viata ta de credinta.
      Depresia si condamnarea tot de la cel rau vin. Nu ai de ce sa te condamni ci trebuie sa te lupti cu ispita.
      Intrebarea este cum scapi de ispita. Pentru a putea primi un raspuns la aceasta intrebare trebuie sa afli mai intai ce te face sa cazi. Exista multe motive care te pot face sa ajungi la aceasta cadere asa ca nu am cum sa ghicesc si sa-ti raspund dar ca regula generala trebuie sa rezolvi acel lucru care te face sa ajungi aici. Este clar ca nu ai inca mintea innoita intr-o problema sau chiar mai multe si asta este motivul pentru care cazi.
      Solutia pentru a scapa de ispita este schimbarea mintii si sa stai cat mai aproape de Dumnezeu. Daca vorbesti in limbi iti recomand sa o faci cat mai des pentru ca asta te intareste. Mediteaza cat mai mult la cuvantul Domnului.
      Ispitele vor mai veni cat mai traiesti. Nu exista sa nu mai fii ispitit niciodata. Ideea e sa inveti sa biruiesti ispita.

    • Si un alt aspect foarte important. Diavolul nu te poate ispiti decat prin gandurile tale sau prin ceea ce spun altii. Pe masura ce studiezi cuvantul Domnului si te lamuresti cu privire la diverse lucruri si esti din ce in ce mai ancorat in credinta nu mai ai cum sa fii ispitit.
      Lupta cu ispita nu este una din exterior, nu este una a firii. Lupta dusa de firea pamanteasca este una sortita esecului intr-un final. Tu trebuie sa iti innoiesti mintea si astfel schimbarea se va petrece din interior.

      Fii binecuvantat!

      • eu cred ca este vorba de niste spirite care trebuiesc indepartate prin autoritatea pe care o avem ca ucenici ai lui Hristos. Eu am intalnit termenul (catolic) de „succube” sau „incube” si in rest nu mai stiu decat denumirea lor in franceza „mari et femme de nuit”,
        daca te descurci in franceza poti descarca de aici ore bune de seminarii, asculta sau citi numeroase marturii asemanatoare cu a ta.

        scuze ca m-am bat ca musca-n lapte

  6. Nu te-ai bagat aiurea Mihaela. In perioada aia mi s-a zdruncinat zdravan parerea despre influentele demonice. Daca mai inainte credeam ca odata ce ai fost curatit si inoit si ramai pe Cale nu mai are cum sa te posede sau manipuleze un duh rau… dupa acele nopti de cosmar am ales sa nu mai tratez cu superficialitate pe cei din miscarea ELEL (aia cu eliberarile). Nici acum nu pot spune ca-i inteleg in totalitate… dar asta poate fi asa cum zice autorul blogului o problema de temelie a credintei ce nu a fost pusa prea bine biblic.

    • iar parerea mea,🙂 chiar daca suntem eliberati de duhurile rele lupta continua pentru ca corpul nostru este un „tiran” care isi cere drepturile, si ca sa invingem in totalitate trebuie sa ne rastignim firea pamanteasca, sa „omoram” omul nostru natural pentru ca, doar dincolo de aceasta moarte diavolul nu mai are acces la noi. eu nu cred nici o secunda ca ceea ce ti se intampla are vreo legatura cu credinta ta, ci are legatura doar cu incapacitatea bisercii de a-i ajuta pe cei in nevoie.

      eu zic sa te consideri deja vindecat (prin credinta), sa crezi acest lucru, si chiar daca uneori se intampla sa mai cazi, sa nu-l lasi pe satan sa te descurajeze, sa te faca sa te simti vinovat etc. Isus e mereu langa tine si nu te va abandona niciodata.

  7. Gradinarule (scuze, nu stiu cum te cheama si nici ce esti), imi e ciudat sa ma adresez tie cu nikul pus pe blog. Deci nu o fac ca sa te jignesc. Daca nu vrei sa-ti zic asa sa-mi zici, ok?

    Tu spuneai asa: Pentru a putea primi un raspuns la aceasta intrebare trebuie sa afli mai intai ce te face sa cazi.

    In perioada aia… nu stiu ce sa zic… hormonii? Nu am avut nici o preocupare cu privire la casatorie. lasasem acest plan pe mai tarziu. Avem multe altele de rezolvat p-atunci: facultate, pregatire biblica… Mai apoi fusesem invatat ca nu e cazul sa initiez vre-o prietenie cu fetele daca nu sunt pregatit si intentionez sa ma casatoresc, asa ca pastram limite pur fratesti si imi vedeam de ce ma interesa pe mine.

    In perioada in care au inceput sa curga ispitele, s-au manifestat si in timpul zilei prin diverse imagini pe care le puteam zari la tot pasul. Intrebarea e: nu erau acele imagini si mai inainte? Da! Dar de ce acum brusc nu mai eram la fel de „orb”? Parca tot iadul se straduia sa ma faca sa remarc orice detaliu cu conotatie sexuala. Deci presiunea ipitelor m-a facut sa cad.

  8. R,
    iti sugerez sa citesti acest articol daca inca nu l-ai citit: https://gradinaeden.wordpress.com/2010/11/23/autoritatea-credinciosului/

    Biblia ne arata cat se poate de clar ca noi nu avem de luptat cu carnea si sangele. Nu avem de luptat cu alti oameni sau cu noi ci adevaratul nostru dusman este diavolul.
    Dupa ce ne-am nascut din nou si ne-am innoit modul de gandire nu noi suntem dusmanii nostri.
    Dusmanul ne ataca, ne ispiteste. Cum? Prin ganduri, prin vorbe. Ale noastre si ale celor din jur.
    Asa cum scriam mai sus nu suntem lasati singuri in aceasta batalie. Ne-au fost furnizate armele necesare.
    Daca ai primit darul vorbirii in limbi foloseste acest dar cat mai mult cu putinta. Daca nu l-ai primit roaga-L pe Dumnezeu sa ti-l dea. Acest dar te va ajuta foarte mult. Pavel, cel care a scris jumatate din Noul Testament spunea ca foloseste acest dar mai mult decat toti crestinii…

    • Si inca un sfat🙂
      Iti recomand sa citesti articolele despre Cina Domnului si ar fi bine sa iei Cina in fiecare zi.
      Ioan 6
      53. Si le-a zis Iisus: Adevarat, adevarat zic voua, daca nu veti manca trupul Fiului Omului si nu veti bea sangele Lui, nu veti avea viata in voi.
      54. Cel ce mananca trupul Meu si bea sangele Meu are viata vesnica, si Eu il voi invia in ziua cea de apoi.
      55. Trupul este adevarata mancare si sangele Meu, adevarata bautura.
      56. Cel ce mananca trupul Meu si bea sangele Meu ramane intru Mine si Eu intru el.

      57. Precum M-a trimis pe Mine Tatal cel viu si Eu viez pentru Tatal, si cel ce Ma mananca pe Mine va trai prin Mine.

      Ioan 15
      1. Eu sunt adevarata Vita, si Tatal Meu este Vierul.
      2. Pe orice mladita care este in Mine, si n-aduce rod, El o taie; si pe orice mladita care aduce rod, o curata, ca sa aduca si mai mult rod.
      3. Acum voi sunteti curati, din pricina Cuvantului pe care vi l-am spus.
      4. Ramaneti in Mine, si Eu voi ramane in voi. Dupa cum mladita nu poate aduce rod de la sine, daca nu ramane in vita, tot asa nici voi nu puteti aduceti rod, daca nu ramaneti in Mine.
      5. Eu sunt Vita, voi sunteti mladitele. Cine ramane in Mine si in cine raman Eu aduce mult rod; caci despartiti de Mine nu puteti face nimic.
      6. Daca nu ramane cineva in Mine, este aruncat afara, ca mladita neroditoare, si se usuca; apoi mladitele uscate sunt stranse, aruncate in foc, si ard.
      7. Daca ramaneti in Mine si daca raman in voi cuvintele Mele, cereti orice veti vrea, si vi se va da.

      8. Daca aduceti mult rod, prin aceasta Tatal Meu va fi proslavit; si voi veti fi astfel ucenicii Mei.

      Cina Domnului ne tine conectati la vita si ne da hrana spirituala de care avem nevoie.
      Am obiceiul sa iau Cina Domnului in fiecare zi. In ultima saptamana din diverse motive nu am mai luat Cina. Dupa primele 2 zile mi-a spus Domnul ca daca continui sa nu o iau o sa fiu un om nehranit din punct de vedere spiritual.
      Am ignorat mesajul si dupa o saptamana m-am trezit cu un atac demonic asupra mea de toata „frumusetea”… Stim ca diavolul nu doarme si cum prinde un moment de slabiciune ataca.

      • cum ti-a zis domnul?

        nu prea pot sa inteleg de ce domnul ti-a spus sa iei cina zilnic. esti tu mai vulnerabil la atacuri demonice decat altii?

        cum vine asta neprihanit DIN PUNCT DE VEDERE SPIRITUAL? mai exista si alte puncte de vedere?

      • eLioR,
        scrie NEHRANIT nu neprihanit.🙂

        Un om care nu deranjeaza diavolul cu nimic nici nu va fi deranjat de acesta.

      • ah! ok. : ))

        referitor la deranj, asa este.

        totusi mi se pare prea des sa fie luata. hai la o saptamana, dar nu zilnic. parerea mea…

      • Daca biserica primara lua cina in fiecare zi, daca ei au avut nevoie de asa ceva zilnic, cu siguranta ca si noi avem nevoie. Aa, ca traditia noastra nu este obisnuita cu asa ceva, asta e alta poveste, dar Biblie e destul de clara in directia aceasta.

      • cine se ia de cate ori e nevoie dar nici chiar in fiecare zi !! daca nu o iie si nu esti vreznic de ea iti traji pacate si boli asupra ta ! cine nu bea sangele si nu mananca trupul in chip vreznic isi trage osandele asupra lor !! conteaza si cine da cina si cine ea !! majoritatea o iau de 12 ori pe an !! pt ca spune in apocalipsa ca sunt 12 roduri sideaia deacolo se iau astea !! cititi ultimul mesaj !!! ca e foarte importante

  9. Interesant ce zici despre Cina. Dar cu cine sa iau in fiecare zi? Ca Cina tine de comuniune… „luati TOTI”… „frangeau painea IMPREUNA”…
    🙂 sau o iau prin credinta?

    • Din cate vad eu, problema crestinilor din ziua de azi este ca in loc sa citeasca si sa mediteze la cuvantul Domnului se uita la ce zic sau fac altii. Si ma refer la ce zic alti crestini.
      Ti-am spus care este revelatia mea si ti-am dat o sugestie. In locul tau eu as lua la studiat Biblia si as incerca sa meditez la toate acele versete care se refera la Cina. As cauta sa aflu ce este cu Cina, ce reprezinta ea, la ce foloseste, cand si cum se ia, etc. De abia atunci vei avea revelatia cuvantului si vei vedea si efectele.
      Nu iti spun aceste lucruri ca sa te supar ci ca sa te ajut.
      Domnul sa te binecuvanteze!

  10. Desre cina
    nu este o regula impusa de cate ori sa o iei, ci doar sa o faci spre pomenire… nu este gresit nici ciudat sa iei cina zilnic.. eu am facut-o intr-o vreme… dar omul se intareste prin credinta, nu prin mancaruri si bauturi… dar cina este considerat un „ritual” al credintei, deci ori de cate ori o iei prin credinta, te intaresti si te apropii de Cel ce locuieste in tine.

  11. LUI R
    Te incurajez sa lupti si sa cureti mintea zilnic cu SANGELE DOMNULUI ISUS.Deasemenea iti recomand sa mergi la scoala MISIUNII ELLEL.Gasesti pe net informatii despre aceasta misiune.Multi ani de zile m -am luptat si eu cu acest pacat,la inceput il practicam ziua,apoi noaptea.L -am marturisit Domnului si unor slujitori ai SAI si sunt liber.SLAVIT FIE DOMNUL IN VECI DE VECI
    SHALOM TUTUROR

  12. sal tuturor,sunt adi david student anul 2 inginerie,aveam nevoie sa fac un referat pt trup suflet si duh,si am aflat lucruri importante pe care nu le stiam,din curiozitate am citit si comentariile,dar vad k sunteti in cetza,sau eu sunt si ma luminati voi,eu siu caci cuvantul lui Dumnezeu e da si amin,si imparatia Lui nu doar vorbe ci si putere,R are sau avea aceasi problema pe care o aveam si eu si nu cred ca fiecare,dar poate sunt si exceptii,ma refer la masturbare,eu cand citesc biblia o citesc pt mine si o cred,si stiu asa ca unde e lumina intunericul dispare,unde e Isus,satan nu mai are loc,dak ne uitam la prietenul nostru R si din spusele lui cand a aparut din nou problema lui,pt k ea disparuse,si a aparut cand el satruia pt botezul cu duhul sfant,aici intervine paradoxul pe care nu il inteleg nici eu,dak avem duhul sfant pt ce sa mai staruim pt botezul cu el,eu stiu tot din biblie k visele vin din multimea gandurilor,iar R dak se alimenta mai mult cu altceva decat cu cuvantul era logic sa ii fie frica sa adoarma,pt k in somn era biruit in mod inconstient,trebuie sa crestem si Isus care locuieste in noi sa creasca si cine locuieste in noi este mai tare decat cel ce este in lume,atat de simplu,eden vine cu solutia k R sa vb cat mai mult in limbi k sa fie eliberat,dak nu esti dupa voia lui Dumnezeu cu ar putea El sa iti vb in limbi noi,adik dak eu sunt biruit inseamna k nu mai am relatie cu El sau doar superficial,e atat simplu de inteles,unele duhuri cum pleaca?doar cu rugaciune si post,nu mai dau trimiteri pt k ma adresez unor cunoscatori ai cuvantului,ca si cunoscatori lucrurile simple ar trebui stiute,puneti un copil sa vb in alte limbi cand el nu stie nici limba materna,nu vreau sa ma intelegeti gresit,dar e logic,si daca un copil nu poate sa tina post si rugaciune cere ajut altor frati mai mari,mai vb,sal

  13. CE insemna <<> ?? si ce trebuie sa facem ca sa fim mantuiti !!!
    Uitati in biblia de atatea ori spune D-zeu despre Duh ! cine Nu se naste din apa si din DUH cu nici un chip nu va intra in inparatia lui /D-zeu!!!
    – Ce este născut din carne este carne, şi ce este născut din Duh este duh !!!
    -Duhul este acela care da viata, carnea nu foloseste la nimic;
    -cuvintele pe care vi le-am spus Eu sunt duh si viata.
    – D-=zeu iii place sa ne rugam in duh si adevar !! mie mia aratat D-zeu lucru acesta si unul mai important viil spun pe ala mai important adica eu nu stiam.,,,, poate voi stiti ! ce insmena ||||Duh ||| dar nu dupa ce explic eu spuneti inainte daca stiti macar in gandul vostru uita ce mia mai aratat D-zeu
    omul: ce sa fac Isus ca sa fiu mantuit !!!????
    Isus :cunosti(sau pzesti) legile si poruncile
    omul ::::: in secolul asta o sa zica asa !!! cum sa pazesc poruncile si legile tale eu fac ce vreu eu tint ce vreau eu mananc ce vreau eu !! tu esti un D-zeu nou tu nu esti din vesnicie tu ai venit din fecioara maria tu ai schibat toate lucrurile !!! tu esti dragoste si toti sunt mantuiti numa sa creda in tine !!! nu va mirati asa spune oameni in secolul asta si as putea continua dar ce a spus omul ala !!!!!???? ::::::???? TOATE ACESTE LUCRURI LE PAZESC CU GRIZA ???? deci ce facea ??? facea ce vrea el ??? sau ce spune D-zeu in vechime ( orcum eu nu va bag in ceata jerfile sau terminat in Isus la 1 corinteni 12:1 spune ca sa aducem pe noi insine ca o jerfa vie in zi de sarbatoare deci uitati 3 lucruri care nu le mai tine Lumea
    1 sabatul nam ce adauga aicea ca stiti macar ca catolici recunosc ca au schimbat zilele dar scrie in daniel 7: 25 ca se va scula un inparat care se va cumeta sa schimbe tinpurile si legile !!!
    2 sarbatorile lui D-zeu din levitec 23 dar spre deosebire trebuiie sarbatorile sa le tineti in Kristos Isus cand spune de miel nu mai trebuie miel ca mielul e Isus si jerfe si spune in 1 corinteni 12:1 trebuie sa vii tu ca o jerfa vie adica sa te sfintesti
    3Mancarurile curate daca ciititi la Isaia 66 cu 17 spuen acolo c a omanei se cinstesc ei pe ei nu lasa pe D-zeu saii biencuvanteze spune D-zeu in biblie care sunt binecuvantari si care sunt blesteme mai spune tot in versetul ala ca daa mananca cineva soareci si porc adica sobalani sunt in categoria cu porci !!! si cei mai important spune toti aceia vor Pieri zice Domnul !! si interesant ca in ziua de astazi oameni spun ca vor traii inca din contra vb de rai si mai spune in isaia 65 3-5 (((((((((((<<<<<>>>>>ca totusi spune date din calea mea ca sunt sfant Tot astea care mnanca asa ceva !! tot ce a spus isaia sa implinit ! acesta profetie ? nu o sa se inplineasca recent am zis ca Noi nul face pe satana tatal mincinosilor ce chiar pe D-zeu !!din pacate !!
    Ma mir cum ne mai rabda D-zeu stii din ce cauza ne mai rabda ? din cauza celor alesi sunt care fac voia lui D-zeu daca noi nu facem voia lui D-zeu cine o sa faca !!! betivani curvari !!?? hoti deci pot sa enumar cate doriti dar stiti voi mai bine ca mine si daca doriti sa stiti cei ala duh

    !!! uitati daca cititi acest mesaj si nu intelegeti nimik trebuie sa intrati in duh ca sa intelegi ca sint vorbe de la D-zeu nu de la oameni va dau un exemplu:
    ( eu am comentat pe pagina mea de faceboock la o poza sau mult lucuri acolo si cand am mers a doua oara nam stiut ce am postat dc?????
    pt ca nu de la mine au venit cuvinele alea ce Sunt cuvintele lui D-zeu si cineva cand predica daca scriii pe foaie dupa ce iese din duh nu stie ce a predicat adica
    – in duh intri daca esti curat „” asta e legatura direct cu D-zeu !!! deaia spune ca trebuie sa te roji in duh uita un alt exemplu ca sa intelegeti cand va rugati daca gandul vostru e in alt udneva insemna ca te roji in trup!!! dar daca nu ai nici un gand insemna ca te roji in duh
    -sau va mai dau unu cand mergeti la biserica sau adunare sau orunde si cand predica sau etc voi va ganditi la fasole la casa la pescuit la lucrurile pamantesti insmena ca sunteti in carne ca sa intelegeti ce predica trebuie sa intri in duh ca sa intelegi !!)

    – Eu nu am nici un merit pt ca sunt un om ca si voi dar cine cauta cu adevarat gaseste cime cauta imparatia lui D=zeu ca o coomoara atuncea o gasesti trebuie sa lasi tot !! Sunt lucruri del a D-zeu nu de la mine daca nu aveti ceva nelamuriri cautatima pe faceboock Bungauelisei sau la id de mes life.eternal6000 !!!
    totusi cand vb cu cineva din biblie intri in duh si duh iti aducce aminte tot ce ai citit sau duh daca incerci sa fii curat te invata ce nu stie nici un om pt ca sunt vorbele lui D-zeu

    D=zeu mia descoperit acuma recent lucrurile acestea pt ca Nu stiam ce insemna duh si am tremurat tot ca auzeam ca daca nu esti nascut din duh nu vezi inparatia lui D-zeu sau trebuie sa te roji in duh sunt multe versete !!! LAudele sa fie a lui ISus D-zeul cel bun in care mam increzut in el !!! sa continuu ce am inceput cu isus si cu acel om !! nu vreau sa gresesc deaia eu am citit de multe ori biblia dar nu am stiut cei ala duh am citit si asa si deacuma o sa incerc sa citesc in duh !! continuare……..

    continuare de sus

    -Isus :::mai ai de facut 2 lucruri LEApadate de tine insuti si vino iati crucea si urmeazama

    ( sa te lepezi de tine insuti cand esti in carne ai gandurile carni dar cand esti in duh ai gandurile lui D-zeu ) sunt vb lui D-zeu prin mine dupa atata citit in sfanrsit am aflat si eu ce vb isus !! ca tremuram tot pt ca n u stiam ce vb alt exemplu cand te uiti la ceva eu inaitne nam citit biblia eram i n credinta de mic dar cand mam uitat la filme caltoria crestinului sau ale 20 de parti cu profetiilea apocalipsai cu doug batchelor care am intrat fara sa stiu in duh eram pt ca mie mi sa parut stii cat? timp
    ???????? ???? atentie cand esti in duh!!!!!!!!!!! nu ai timp ti se pare putin timpul mie mi sa parut 2 minute deaia la D-zeu 1000 de ani e ca o zi si 1 zi e ca o mie de ani !! nati avut niciodata asemenea chestie ca cei placut trece repede si un film tare din lume daca te uiti acolo nu mai esti in trup esti inntrun duh !!!! macar putem atinge si noi o mica parte 1% din rai

    explicatie la::: iati crucea si urmeazama !!!! ( Adica nu credea din lemn cruce sunt greutati zice pavel ca pt uni provaduirea cruci ii inbarbateaza dar pe altii cad din pricina acesta dc??
    – pt ca daca vii la Isus o sa ai o cruce( Greutatile din viata ) de dus stiti dc? ca D-zeu la judecata o sa se mandresca cu noi !! noi nu ne plimbam pe acest pamant ! noi suntem mereu intro lupta !!!! stici cine se plimba !!!! DE unde vii SATANOO de la primbarile pe care leam facut pe pamant si D-zeu spune lai vz pe robul meu iov !! si satana ii zice dapoi cum sa nu te sclujesca cand tu la inbogatit ca nu stie ce sa faca cu averile !! ia atingete si vezi ca osa te blesteme in fata !! ati vazut cum D-zeu a zis :lai vz pe robul meu Iov nui nimeni ca el !!! Deaceaia vedeti la judecata D-zeu se mandeste cu noi
    !!!!ce o sa zica astea care nau avut incercari si macar ca nu au dar nu da sa se pocaiasca de pacatele lor !!
    ––D-zeu mia ascultat toate rugaciuneile !! dar nu ma laud eu pe mine ma laud ca ce D-zeu am eu !! nui nimeni ca el !! e bine sati pui intrebari grele pt ca s a stiii ca ai un D-zeu care nu te va lasa cu nici un chip !! ce spun eu sunt versete din biblie !!! e bine sa astpeti in tacere ajutorul Domnului nu cand ai o mica incercare strija la D-zeu !!! in tacere !! dar s stiiti stiti dc il iubesc PE D-zeu pt ca nui nimeni ca el el inaitne de a te incerca el masoara incercarea asa ca daca o sa spui ca nu poti sa duci ce el tea dat,,, nu ai cum sa spui asa ceva !! D-zeu o sati zica ca eu am masurat si team dat,,,,,nimik nu este fara masura si puterea care tio da daca iti da mult iti cere mult daca iti da putin iti cere putin !! ,,,,,pilda aia cu talanturile !!! la unu 2 la altu 5 la altul 1 si ala care are 1 ce face ii lene nu castiga macar unu dc pt ca e lenes !! mai spune ca cine se va rusina de cuvintele mele in acest neam preacurvarr !!!! se va rusina si fiul omului cand o sa mergem in sclava lla judecata !!
    -(daca caut sa va dau versete din biblie nu zic ar fi mai bine ca poate nu as gresi ca perfect nu spun dar spune sa nu scoatem sau sa nu adaugam am ascultat asa si eu o predica |||||problema pacatului ||| si spuena ala ca david avea 30 de neveste si predica ce predica si spune ca ce face saul ce vede la tatal in loc de 30 de neveste ell isi ai 1000 de neveste voi chiar credeti ??? eu am zis apoi hai sa caut si am cautat si atat avea 700 neveste +300 deci 1000( deci este predica care nu spune multe din biblie ! daca esti in duh spui lucrurile lui D-zeu!!)
    – multi cauta dupa adevar si eu lam cautat dar unde il gasesti ca din 60 de predici putin spun adevarul pt ca se inplineste ce a spus Dzeu Isus :::::::
    OARE LA VENIREA MEA O SA MAI GASESC CREDINTA PE PAMANT !!!! \
    -iSUS MINTE el stia acuma lumea face ce vrea daca il intreb pe un pastor preot sau etc zimi o singura sarbatoare prietenilor o sarbatoare care se tine conform bibliei !?!!! SA spuna D-zeu sa tineti nu sa va faceti voi sarbatori zicetimi unu nu paste nu craciun adica si daca au aceiasi denumiri dar nu se tine cum se spune D-zeu pastele in loc sa se tina 7 zile cu azimi prima si ultima adunare sfanta (azimi insmena paine nedospita care nu contine drozdie ) nu va zic cum tin asa zisi crestini in ziua de astazi eu nu am nimik cu nici o religie !! dar este un „””DAR „” !( TOATE AR FI BINE DAR ESTE DAR ASTA) nu tine macar o sarbatoare conform bibliei !!! mie numi palce sa repet !! dar ,ma doare pt acesta lume ascult cantari de la Speranta Frati Wagnar sau Ovidiu Liteanu ( asta parca face voia lui D-zeu) dar ma doare enorm pt ca as fi vrut sa spun ca sunt cantece de ingeri dar ne inselam pe noi dc nu se schimba nimeni ?? dar eu vb de schimbare sau altu schimbare tot schimbare auzi dar nu stiti ce sa schimbati !! eu macar ca vam zis pe nume ce trebuie schimbat orcum nimeni nu o sa ma baje in seama o sa mna urati o sa va luati de ortografia si gramatica mea :((( din pacate !!!!!!! asa vedeti voi nu intrati in duh sa vedeti ce vrea D-zeu sa va spuna eu nu mai am nici cifre pe tastatura mis stearsa de c cand incerc sa vb dar nu fac in zadar ca este cineva care il intereseaza !! cand ii vb D-zeu ! cauta daca ar stii ce ar fi in veacul viitor toti ar fugi la Dzeu ce ganditi ca o sa putem face cand vine nenorocirea cea mare ??? sapam bunchere !!! mergem pe Marte ??
    nimeni nu o sa scape !! uitativa la filmul |||||||evenimentele finale ale profetiilor biblice||||||||| nu zic ca e greit si acolo pt ca spune ca o sa vina numa un foc sau alceva dar majoritatea sunt adev,,
    – –
    – acuma o sa trec la lege !!!

    -ce aspus isus !! eu am venit sa stric legea ? si prorociile ??/??
    – nuuu din potriva am venit sa inplinesc
    – in vechime sa nu ucizi Isus spune ca daca teai maniat deja esti ucigas woww ce tare D-zeu desfinteazA?????? SERios cum spun uniii ??? ce era mai usor sa ucizi un omn sau sa te manii si deja lai ucis ? mai un exeplu spune ati auzit sa nu preacurvesti dar eu va spun !!! Ce???? ca daca o poftesti in inima ta deja precurvesti in inima ta cu ea !! Deci a desfintat !! spune Ieremia ceva ieremia 31 36/38 Dacă vor înceta aceste legi dinaintea Mea, zice Domnul, şi neamul lui Israel va înceta pe vecie să mai fie un neam înaintea Mea! ieremia 31 31=34 Iată, vin zile, zice Domnul, când voi face cu casa lui Israel şi cu casa lui Iuda un legământ nou.
    32 Nu ca legământul pe care l-am încheiat cu părinţii lor, în ziua când i-am apucat de mână să-i scot din ţara Egiptului, legământ pe care l-au călcat, măcar că aveam drepturi de soţ asupra lor, zice Domnul.
    33 Ci iată legământul pe care-l voi face cu casa lui Israel după zilele acelea, zice Domnul: Voi pune Legea Mea înăuntrul lor, o voi scrie în inima lor; şi Eu voi fi Dumnezeul lor, iar ei vor fi poporul Meu
    34 Niciunul nu va mai învăţa pe aproapele sau pe fratele său zicând: „Cunoaşte pe Domnul!”, ci toţi Mă vor cunoaşte, de la cel mai mic până la cel mai mare, zice Domnul; căci le voi ierta nelegiuirea şi nu-Mi voi mai aduce aminte de păcatul lor.”\
    deci acuma ee legamantul ala acuma nu poti spue la cineva Despre D-zeu ca toti au auzit de el
    – utiati inainte era la templu D-zeu acuma templu cine e tremplu ????? Noi suntem templu lui D-zei si cine va nimici templu ii va nimici D=ze uitati ce spune Isus „Femeie”, i-a zis Isus, „crede-Mă că vine ceasul când nu vă veţi închina Tatălui, nici pe muntele acesta, nici în Ierusalim.
    22 Voi vă închinaţi la ce nu cunoaşteţi; noi ne închinăm la ce cunoaştem, căci Mântuirea vine de la iudei.
    23 Dar vine ceasul, şi acum a şi venit, când închinătorii adevăraţi se vor închina Tatălui în duh şi în adevăr; fiindcă astfel de închinători doreşte şi Tatăl.
    24 Dumnezeu este Duh; şi cine se închină Lui trebuie să I se închine în duh şi în adevăr.”
    !!! Atentie Isus unde spune ca o sa puna leagea??? o sa scoata ?? Serios uita la ver 33 ||||||Domnul: Voi pune Legea Mea înăuntrul lor, o voi scrie în inima lor; şi Eu voi fi Dumnezeul lor, iar ei vor fi poporul Meu””””|||||||||| deci na scos ce a pus-o inauntrul nostru !!acolo e legea lui D-zeu !!! Eu ma retrag !!

    Deci puteti citi si sa ma corectati asa o sa apara 20.000 comentearii🙂 sau puteti sa intrati in duh sa doriti s vedeti ce vrea sa vb D-zeu
    !! Nu ma contraziceti pe mine ce pe D-zeu o parte din mine spune ca nui bine ca vam dat voua pt ca nu e bine sa dam cainilor invataturile ! sau cuvintele lui D-zeu ca sa nu se intoarca impotriva noastra dar allta parte spune ca e bine ca in ziua judecati nu veti putea spune ca nu ati auzit !! orcum stiti cand o sa vina D-zeu cand o sa auda tot pamantul Adevarul !! deci si despre D-zeu dar si adevarul !! ce te poate desparti de D-zeu o inima necredincioasa si impietrita !!!!
    AStazi daca auzi glasul lui nuti impietri inima !!!!
    Eu sunt alfa si omega eu sunt Calea adevarul si viata !!! nimeni nu vine la D-zeu decat prin mine !!!Eu sunt usa !!!!

    =Sa nu cofundati duh cu duh sfant !!! duh sfant e un mangaietor ala trebuie cerut !! si staruit dupa el cat mai e har aveti parte de duh lui D=-zeu deaia draci nu pot intelege biblia noi avem sansa sa ne deschidem inima si sa intram in legatura cu D-zeu !! Toata puterea ia fost data lui Isus toata puterea !! nu este putere mai mare !! cand vb de Isus sau eu cand am flosit cuvantulDumnezeu !!! D-zeu spune ca noi 3 suntem dar suntem una si aceiasi ! nu face unu fara voia celullat !! nu lupta unu impotriva celuilalt !! D-zeu e D=zeu fiul E CUVANTUL LUI d-ZEU INTRUPAT IN OM IAR DUH SFANT E ? …. ::) SHALOM !!

    EU MA CRED EGAL CU ORSICINE DACA SUNTEM IN CORP ACESTA PACATUI MULT PT CA FACEM FIREA PAMANTESCA DAR DACA INTRM IN DUH FACEM VOIA CELUI DE SUS SUNT MULTE DE SPUS SPER SA APUC INTRO ZI SA SPUN ADEVARUL PE CARE PUTIN III STIU!!!! STIU MULTI SA STITI ADEVARUL NU VA TEMETI NUMA UITATI LA 50 DE SATE sau comune ESTE CAND NU ESTE O ADUNARE CU SABAT SAU SARBATORI SI MANCARI CE SANSA AVETI CA SA PRINDETI O ADUNARE CARE FACE VOIA LUI D-ZEU SUNT MICI ASA CA NU ADUNARE E ADUNAREA CE INIMA VOASTRA E ADUNAREA ACOLO NIMENI NU VIIL SCOATE PE DZEU !! NU ADUNAREA TE MANTUIE SAU BISERICA CE TU !! TU ITI SCRII NUMELE IN CARTEA VIET SI TU TIL STERGI NU VA MIRATI D-ZEU Vorbeste SI prin MAGARITA DAR DACA D-ZEU TE FOLOSESTE ASTA INSEMNA CA INCERCI SA MERGI PE DRUMUL LUI!!! DUHUL LUI D=ZEU INCERCA SA TE CALAUZEASCA IN ADEVAR DAR DACA NU EL ,,,,NU TE OBLIGA SA ASCEPTI ADEVARUL D-ZEU TE LASA SA ALEGI TU TREBUIE SA VII LA EL CA NU E NIMENI SUB SOARE MAI BUN CA EL shalom prietenilor nu zic fratilor pt ca frati sunt aia care face voia lui D-zeu ca un semn de intrebar !!!!!cine face voia lui D-zeu aia as putea sa spun si eu frate cu durere si suspin spun ca daca lasi 5 oameni si le dai o biblie din aia 5 vede 1 adevarul dar daca mergeti toti intrun loc ca oile la taiat !! ma daare pe mine dar si pe Isus D-zeu a murit pt toti dar stia lucrul acesta na murit in zadar ca are oameni lui care pazesc marturia lui Isus in apocalipsa srie !🙂 deci daca lasi 5 oameni vad din aia 5 vede unu adevarul dar asa din 2 miliarde mergem intrun loc tori!!!!!! blestemat e omul care se increde in om !! deci cititi scriptura si rugativa ca D=zeu sa va arate calea cea buna daca ati dori sa va contraziceti cu mancarurile ca scrie ca nui pacat ce baji pe gura ce iese pe gura e pacat va inselati asa !!!acolo vb de spalarea mainilor Isus cand spune o pilda el si spune semnificatia ei !! sau acolo cand viesaza petru fata de masa acolo e vb de noi neamurile !!! nu de mancare orcum va luati dupa unu si altul ! nu ascultam de D-zeu ultimu lucru si inchei !!!!! au mutli 10 ani de teologie dar in zadar se perde in teologia lor D-zeu spune!::!:!:!

    Te BINECUVANTEZ TATA PT CA TU AI ASCUNS DE CEI INTELEPTI LUCRURILE TALE SI LE DESCOPERI COPIILOR TAI !!
    eu in dragoste am spus toate lucrurile ooooooooooo cat mas bucura daca ar avea dreptate lumea acesta dar daca nu are ? sincer mas bucura ma doare fara cuvinte ! nam cuvinte sa descriu !! dar in continuare stau in tacere si astept ajutorul lui D-zeu !!

    SHalom de 50 de ani la adunarea si tot nervos de 40 de ani la biserica si nu teai schimbat ! de 30 de ani la biserica si inca ai ura de 20 de ani la biserica si inca cand spui tatal nostru sa ne ierti noua precum si NOI IERTAM iti aduci mania asupra ta daca nu ierti daca nu te schimbi iti aduci mania pt ziua judecati ! nu cauta lucrurile pamantesti ca te pierzi ! nu curvi fata de D-zeu sati fie inima pe pamant ce dai-o lui Isus ca sa ti-o curte !!

  14. da elisei ai dreptate asa este,tot ce ai spus este adevarat rea este lumea de astazi si daca nu ai puterea sa te ierti pe tine insasi nu vei putea ierta nici pe aproapele tau.daruieste inima Domnului sa o faca alba ca zapada si sa-ti puna in gura o cantare noua de lauda cu multumire.

Lasă un răspuns

